שכבה שניה

שכבת אמצע

בידוד

שכבה שניה אותה נלבש אחראית על יצירת שכבת בידוד בין גופנו לבין הסביבה.
כלומר, שכבה של אוויר “עומד” אשר מונע תנועת חום בין הגוף אל הסביבה.
לחות ורטיבות מובילות באופן ישיר לתחושה של קור
שכבה שניה מאפשרת ללחות שמקורה בתהליך ההזעה והנשימה של הגוף להמשיך ולנוע החוצה הרחק מהגוף.
ככל ששכבת הבידוד תעבוד טוב יותר, שכבת האוויר העומד בתוך שכבת הבידוד תכיל אוויר יבש יותר אשר בתורו ישמור על חום גופנו טוב יותר מאוויר לח.
ביגוד נכלל בקטגוריה זו הינו מיקרו פליס\פליס דק, או שכבת מרינו עבה יותר (צפיפות 210) ומעלה, ומעילי פוך דקים.

פליס

הערה לגבי פליס – כדי שפליס יוכל להעביר לחות דרכו הוא חייב להיות מיוצר בטכנולוגיית ”פתיל“ אשר יודע לנשום ולנדף זיעה. טכנולוגיה שכזו מצויה כיום בסוג פליס אחד המיוצר ע“י חברת פולרטק האמריקאית המספקת את רוב בדי הפליס כיום לחברות האיכותיות (כנראה לא הפליס שקנינו בשוק בתאילנד), לכן כשרוכשים פליס רצוי לבדוק שהוא נושא תווית המעידה שהחומר ממנו הוא , עשוי אכן מגיע מפולרטק. חברה מומלצת נוספת לפליס היא חברת פונטנטורו האיטלקית המשלבת טכנולוגיות נידוף ונשימה במוצריהם.

מרינו

בגדי מרינו פועלים כווסת טמפרטורה מצויין, וממשיך לעבוד גם כשגופנו מזיע. חסרונו העיקרי בכך שהוא מסוגל לספוג נוזלים עד שהוא הופך כבד מאוד. יכולות הנידוף של צמר המרינו מוגבלות ולעיתים לוקח לחולצת מרינו זמן רב להתייבש, אך עם זאת עדיין יש בו יתרונות רבים.

פוך

שכבת פוך מנוצות ברווז \ אווז היא קלת משקל, ומסוגלת לספק חום רב ובידוד יעיל. היא תמיד תהיה שכבה מועדפת למטיילים במפאת משקלה הקל ורמת דחיסותה הגבוהה אשר אינה תופסת מקום רב בתרמיל.
חסרונה היחיד הוא תפקודה אשר חדל לפעול לגמרי כאשר הפוך נרטב מזיעה או גשם. הנוצות נוטות להצמד בגושים אחת לשניה, ומאפשרות מעבר של אוויר קר כלפי גופנו.

About Author

RotemNZ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *